Wednesday, May 20, 2009

سطور من الطفولة 4




في المرحلة الابتدائية ، كنت اجلس على "حجـر" أبى في المواصلات العامة حتى لا أخذ مكاناً



حتى جاء اليوم –في نهاية تلك المرحلة- والذي أجلسني فيه أبى على مقعد منفصل ، قائلاً : خلاص أنت بقيت راجل كبير



ومن يومها و أنا أتعامل كـ ..رجل كبير


كبر ابنك .. يكبر معك


***
الصورة .. لمدينة "تعـز" اليمنية .. من فوق جبل صبر

3 comments:

fatma atiya said...

حياك الله د- احمد


ما شاء الله طفولتك جميلة اوى والاجمل انك بتاخد من كل موقف ف حياتك موعظة وعبرة


بارك الله لك اخى ونفع الله بك حال شباب الامة

دمت بخير

حياتى نغم said...

السلام عليكم / نصيحه جميله ويارب يعين آباء المسلمين وأمهاتهم على حسن التربيه
موفق يا دكتور

norahaty said...

صح كلامك
وزى ما بيقول المثل
إن كبر ابنك خاوويه